

A műszaki-technikai megoldásoknak igazodniuk kell az adottságokhoz, így azok egyeztetése több hónapot vett igénybe. A város célja, hogy könnyen, biztonságosan üzemeltethető liftekkel juthassanak el az utasok a peronokhoz – kerekes székkel, babakocsival, csomagokkal is. Erről egyeztetett Szücsné Posztovics Ilona Tatabánya MJV polgármestere, a MÁV Zrt. vezetősége és Bencsik János országgyűlési képviselő, a Tatai-medence kiemelt járműipari térség összehangolt fejlesztéséért felelős miniszterelnöki biztosa.
Mint azt a találkozó utáni sajtótájékoztatón Nyiszter Tamás a MÁV Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese elmondta, a rövidtávú fejlesztési feladatok között szerepel a felvonók létesítése, a vakok- és gyengénlátók tájékozódásának segítésére szolgáló vezetősávok, burkolati elemek elhelyezése, a feljáróhoz közeli akadálymentes parkoló kialakítása, valamint a környezetrendezés mellett gyalogos átkelőhely létesítése a Jedlik Ányos utcán a Konzum felé. A felújításokon túl a MÁV-START a meglévő két automata mellé, további három telepítését tervezi az idén.
A távlati fejlesztések között szerepel (2022. második felére elkészülhetnek a kiviteli tervek):
Újváros és Dózsakert összekötése (gyalogos, kerékpáros) korszerű állomás kialakítása
utastájékoztatás szolgáltatások biztosítása az állomás területén
utascentrum, váró, utasmosdó
egyenlő esélyű hozzáférés teljeskörű biztosítása
utaskomfort növelése - felvonók, mozgólépcsők
P+R, B+R, K+R parkolók kialakítása, meglévők bővítése
Háttérinformációként elhangzott: a tatabányai vasútállomáson átlagosan 140 vonat áll meg naponta, és közel 2 millió utas fordul meg évente. Továbbá nem csak Tatabánya állomás újulhat meg.




Minden jog fenntartva