

A polgármesteri hivatal munkatársai és a közterület felügyelők is jelzik a meghibásodásokat, de közvetlenül, a lakosság észleli a problémákat, így az ő visszajelzésük alapján kerül sor a leggyakrabban a beavatkozásra – mondta el a tapasztalatokról a Városüzemeltetési Iroda vezetője. Mármarosi Sándor az online bejelentő felületről elmondta: a www.tatabanya.hu oldal hibabejelentés/közvilágítás menüpontján keresztül egyszerűen eljuttatható az információ a város szerződött partnere részére. Közvetlenül a karbantartó cég kapja a jelzést, aki a helyszínen vagy megjavítja a hibát, vagy továbbítja a szolgáltató felé. A városháza figyelemmel követi a folyamatot. Törvényi előírás, hogy a hálózatot, az oszlopokban futó kábelt csak az e-on javíthatja, míg a lámpafej meghibásodását, vagy például az izzó cseréjét orvosolhatja a szerződött cég. Így mindig a helyszínen dől el, hogy azonnal javítható, vagy esetleg az egész lámpafejet cserélni kell. Ez utóbbit is a város végezteti ütemezetten, egy alkalommal több helyszínen.
Fontos, hogy a bejelentés tartalmazza a hiba pontos helyét. „Az xy utcában, illetve az xy tömbök előtt” megjelölés adott esetben több tíz-száz lámpát jelent, így feleslegesen sok időbe kerül a szerelőknek egyáltalán megtalálni a helyszínt, illetve előfordul, hogy meg sem találják, ha pontatlan a bejelentés – mondta el az irodavezető, aki hozzátette: a városi online felületen van lehetőség fotó csatolására, ami segít beazonosítani a hiba helyét. A bejelentést követően kezdődik el a hiba feltárása és a műszaki kivizsgálás. Ennek eredménye alapján dől el, hogy kinek a feladata a javítás.
Amennyiben beázás, kábelszakadás, okozza a közvilágítás hiányát, az e-on végzi a javítást. Legutóbb éppen Újvárosban tartott napokig a műszeres bemérés a burkolatok alatt, és csak utána kezdődhetett a feltárás, ásással, bontással, illetve a hiba elhárítása.
Sokféle probléma létezik, így a javításuk is más-más eljárást és időt igényel. Sokszor érkezik olyan észrevétel, hogy nem történik javítás, miközben előfordul, hogy be sincs jelentve a hiba, vagy például hosszabb időt vesz igénybe a műszaki probléma elhárítása, de a lakók csak azt látják, hogy nem működik a rendszer. Ezért igyekszünk minden bejelentést egyesével kivizsgálni és a szükséges beavatkozást minél hamarább elvégeztetni. Tatabányán általában nem utcákra, vonalakra, hanem blokkokra osztva működik a közvilágítási rendszer. Előfordul például, hogy túlfeszültség miatt csupán a transzformátor állomáson kell egy biztosítékot visszakapcsolni – ez hamar megoldható. Ha vonalhibát tapasztalnak és kábelt kell cserélni, már hosszadalmasabb munkára kell számítani. Az elhárítás időszaka onnan kezdődik, amikor megkaptuk a jelzést a hibáról. Ezért is fontos, hogy a hivatalos, városi bejelentő felületet használják és mielőbb érkezzen be az üzenet pontos helyszín megjelöléssel – mondta el az irodavezető.